Hmm..., sincer sa fiu stau de 20 de minute sa ma gandesc la o introducere mai buna, mai pompoasa, mai...frumoasa la acest articol special pentru mine, dar nu gasesc nimic bun. Se facea sa fie anul 2013, anul in care cu pasi foarte timizi si mici, am inceput sa "modelez" in 3D. Ma rog, asta se va intampla in anul urmator, dar in 2013 am prins gustul editarii texturilor ale unor modele, si ca o mica paranteaza, cum fiecare roman a invatat sa conduca in copilarie pe o Dacie, asa am invatat si eu sa editez texturi tot pe o Dacie 😅, respectiv pe aceasta (click aici). Tot ce am reusit atunci sa fac dupa 5-10 incercari, a fost sa schimb textura placutei de imatriculare din spate... :))
Mai apoi, dupa ceva vreme, mai exact cateva luni, vorbind cu prietenul meu, Narcis, despre GTA si masini, ne-am decis sa incepem amandoi in aceasta "lume" a moddingului, incepand evident din nou prin a edita texturi :)). Ulterior, eu mi-am adus aminte ca inainte de a prinde gustul jocului GTA San Andreas, am jucat VC:MP (Vice City Multiplayer) cu niste baieti romani, printre care si cativa modderi :), pe numele lor Misterio si Lays, baieti si ulterior si prieteni care ne-a ajutat sa intram si sa invatam Zanoza Modeler (ZModeler pentru cunoscatori, vezi poza mai jos)
Cu chiu cu vai, dupa cateva zile, am reusit sa "modific" si eu aceeasi masina la care am inceput sa ii editez textura placutii de imatriculare, adica aceea Dacie 1310 L, asta fara a avea un acord sau o permisiune din partea autorului modelului. Rezultatul? Rezultatul il las imediat mai jos, tot ceea ce vreau sa va spun e ca pe atunci nu se gaseau modele super super detaliate, cu texturi full HQ, cu imVEHlight sau mai stiu eu ce, pe atunci modurile erau simple, marea majoritate din ele fiind convertite din GTA:VC si putin modificate pentru GTA:SA.
Aici este primul meu "proiect" care a fost pierdut de prin 2014, dar cu noroc l-am gasit zilele acestea si m-am dus fix in acelasi loc unde am facut si primele poze de dupa modificari :)
Iar de aici a pornit toata aceasta nebunie de-a mare care in cateva saptamani (sau luni, ca nu mai tin minte :))]. a devenit un hobby. Si da, nu m-am lasat, iar al 2-lea proiect a fost tot o Dacie :)), dar de data asta una mai noua. Un Sandero! (pozele astea sunt fix de la inceputul lunii ianuarie 2014, deci sa nu va mire rezolutia si calitatea ^_^)
Intamplarea hazlie inca de pe atunci este ca am folosit piesele (lada de bere, GPS-ul, laziile cu Pepsi si roofjack-ul) lui SerbianMods, care ulterior mi-a devenit un bun prieten si un foarte bun partener in acest domeniu.
As mai pune poze cu tot ceea ce am facut dar voi incerca sa ma rezumez doar la ce a fost mai important pana acum, deoarece as ineca acest articol numai si numai de poze.
Urmatoarele moduri au fost doar niste slabe tentative de a mai modela, apoi am mai luat o mica pauza de 2-3 luni in care am spus pa moddingului deoarece nu imi reusea nimic, de fiecare data cand incercam sa fac ceva, crash instant in joc. Dar dupa aceea, mi-am adunat toate cunostintele ce le-am adunat pe parcurs, am mai pierdut cateva nopti impreuna cu Narcis pe Skype, iar apoi am decis sa fac ceva mai complicat, mai complex..ceva ce sa-mi puna abilitatile la incercare. Zis si facut! Asa a luat nastere Dacia Logan 2009 - Civilian Tuning (frumos si inteligent nume, huh?)
Pe cat pare de "simplu", pe atat de complicat. Se vad acele boxe noi incastrate in usa? Numai pentru acelea mi-a luat pe atunci vreo 2 zile, si cateva ore lui Narcis, pentru a le aseza. De ce? Pentru ca efectiv eram newbie amandoi in acest domeniu, si per total la toata masina..mi-a luat o saptamana sa o realizez. O fucking saptamana!
Acum poate va intrebati si de ce a durat asa de mult. Pai.., oricat de mult te-ai pregati cu tutoriale, oricat de mult ai incerca sa "furi" meserie sau oricat de mult ai cere sfaturi intr-un anumit domeniu, tot trebuie sa te dai cu capul de grinda de sus ca sa vezi ce ai gresit, unde ai gresit si cum poti remedia problema. Pentru cei din exterior, acest lucru poate parea o joaca de copii, poate parea ceva banal, dar aparentele inseala. Pentru o singura adaugare a unui detaliu sunt necesare 2-3 teste in joc, +/- 100 click-uri in ZModeler pentru ca totul sa fie asezat si pus bine la punct. Refenind cu acelasi inceput de propozitie, poate pentru cei din exterior acest domeniu sau acest lucru pe care eu il fac poate parea o joaca de copii, ceva fara sens in ochii unora, dar abia de aici am prins gustul tot mai tare si acest domeniu mi-a devenit hobby, abia de aici am inceput sa-mi pun imaginatia tot mai mult la munca si sa realizez niste proiecte de care lumea sa se bucure. Am avut momente in care simteam ca orice proiect ce il incepeam, nu il mai terminam...si chiar asa a si fost, unele dintre ele sfarsind la cosul de gunoi, dar nu m-am lasat. Poate va intrebati de ce aceasta pasiune a devenit si un hobby, ei bine...atunci cand faci ceva din placere, ajungi la un moment dat sa-ti placa..si sa devina o chestie ce te face pe tine fericit. Asa si cu mine, am descoperit chestia asta, am incercat si mi-a reusit. Nu poate decat sa-mi surada inima de bucurie stiind ca unii oameni (sau copii) imi folosesc proiectele in jocul lor preferat, dar si nu numai. Proiectele mele sunt in mare parte deblocate si pot fi convertite imediat in alte jocuri precum GTA 4, GTA VC, GTA 5, Farming Simulator, ETS2, etc.
- De unde iti iei inspiratie?
Inspiratia mi-o gasesc navigand pe internet, ori atunci cand ies pe afara cu bicicleta, ma uit mai mult la masinile de pe strada, vad ce conduce lumea si incerc sa-mi proiectez in minte cum ar arata in 3D aceea masina. Cam asa a luat nastere si Dacia Logan Pickup | Pompe funebre. Trecand pe langa un magazin de profilul asta, am vazut 2 pompe funebre parcate la colt de strada, ambele americane. Si m-am gandit, de ce nu ar merge ca o masina autohtona produsa la noi sa aiba asa ceva. Si boom, imaginatia si-a spus cuvantul si ce a iesit..., a iesit de la sine. Si ca tot veni vorba de cat imi ia un proiect sa-l termin....
- Cat de mult imi ia sa fac un proiect?
Depinde de complexitatea si de....cheful meu uneori :)), dar serios vorbind, sunt unele proiecte ce necesita mult timp atat pe partea de editat a modelului, cat si pe partea de texturi caci nu orice se poate gasi pe Google si uneori trebuie ca o textura sa fie facuta manual, de la 0. Spre exemplu, pentru proiectul actual aflat in desfasurare, fiecare textura a fost refacuta de la 0, inspiratia fiind un Renault Clio din 1990 apartinand politiei franceze. Si a iesit fix asta:
Stiu, din poza pare ciudata pozitionarea texturilor, dar cand intru in ZMod si incep sa mapez toata masina, toate chestiile se leaga cap la cap, una de cealalta. Si ca tot veni vorba de mapat, aici este ceva mai complicat de spus, dar si amuzant.
Mi-a luat vreo aproape...un an si jumatate ca sa pot invata bine cum se mapeaza o masina in 3D. Iar pentru cei care nu cunosc acest termen, inseamna de a adauga/modifica/repozitiona o textura pe un obiect 3D. Cam simplu din vorbe, cam greu din fapte. De ce? Pentru ca unele texturi trebuiesc editate de 10-15 ori pe putin ca sa fie bine pozitionata in programul ZMod, si va pot arata si un mic exemplu de remapare si repozitionare a texturii, a unei aripi spate a proiectului Dacia Logan MCV - Police Nationale (France)
Aici este doar un exemplu pozitiv in care totul a mers foarte repede, dar sunt unele momente in care acest procedeu necesita enorm de mult timp.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
As fi vrut sa scriu mai multe, dar mi-am cam uitat ideile deoarece sunt foarte multe de spus. A trecut mult timp de cand am inceput chestia asta si personal, ma simt mandru de ceea ce am realizat pana acum, sunt mandru ca pe langa mine am niste prieteni care ma pot baza pe ei cand am nevoie de ceva in 3D, o piesa, etc, sunt mandru de realizarile mele, si cu tot ajutorul lor (ajutor venind de la toata echipa de amini din grupul "Societatea Românească de Modding", cat si a lui Narcis, dar si a partenerului meu si tot odata, bunului meu prieten, SerbianMods) am atins cifra de 300.000 descarcari pe profilul meu de GTAInside.com, si 42.593 de descarcari doar de pe site-ul GTAall.com varianta europeana. O suma infima in comparatie cu a altor colegi de breasla, dar pentru mine, inseamna ceva :). Vreau sa multumesc tuturor oamenilor ce mi-au spus ca fac o treaba buna in domeniul asta, vreau sa multumesc tuturor pentru notele de 10/10 acordate pe GtaInside.com asupra proiectelor mele, vreau sa le multumesc colegiilor din grup pentru tot suportul, ajutorul si sprijinul acordat cand am inceput in acest domeniu, si vreau sa multumesc din suflet paginii de facebook Polițişti 2.0 pentru promovarea ce mi-au facut-o, vreau sa multumesc PR-ului de la Ursus Retro pentru parerea lor despre proiectul meu, 1984 Dacia 1310 TX - Ursus Retro .
Nu stiu daca era nevoie sa fac un asemenea articol, dar am simtit nevoia sa va multumesc public tuturor pentru tot! Ca si planuri de viitor...hmm, nu obisnuiesc sa-mi fac planuri. Dar pot sa va promit ca vor urma niste chestii destul de interesante :), atat pentru acest joc, cat si pentru altele, dar asta in viitorul apropiat, sau in viitor in general.
Va multumesc, si va asigur ca nu ma voi opri aici! :)
Va multumesc, si va asigur ca nu ma voi opri aici! :)
PS: Pentru cei care vor sa ma incurajeze, cei care isi doresc un nou proiect, cei care vor sa-mi spuna ceva, astept mesajele pe pagina mea oficiala de Sarahah(click)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Arata-mi ca ai 7 ani de acasa si exprima-te frumos inainte de a scrie un comentariu :)
PS: nu mai iau sugestii pentru un timp.