sâmbătă, 5 ianuarie 2019

1983 VW Golf C - Coca Cola edition | Primul proiect pe anul acesta


Uhm...da. Se pare ca suntem deja in 2019 si inca nu realizez asta :)). Parca ieri eram in 2018 si astazi..., well nevermind. Acesta este noul proiect de pe anul acesta, un Golf C al prietenului meu, Alexandru Marius :). Un exemplar extrem de bine intretinut si retusat, atat de bine incat m-am "indragostit" de el la prima vedere si i-am propus sa o realizez in 3D...si ei bine, a acceptat. Acum Alex, daca vezi asta imi pare rau ca ai asteptat puuuuuuuuuuuutintel cam mult pentru a o realiza, dar sper sa-ti placa rezultatul :)

Povestea masinii sincer nu o stiu, dar hai sa citam pagina de facebook Retro pasiuni sub reflector, pagina unde Alex a acordat un mic interviu si va spun pe cuvant, merita citit
"Salutare. Numele meu este Brateanu Alexandru Marius Sunt mandrul posesor al unui Volkswagen Golf 1 (MK1) ce prezinta sub capota un motor diesel de 1588 cmc. Acesta dezvolta 40 kw (54 CP). Prima inmatriculare in Romania a fost facuta in data de 1 iunie 1983. As avea o lista destul de mare daca stau sa spun fiecare detaliu si patanie cu ce s-a facut la masinuta de cand am vazut-o . Masina a fost cumparata de mine cu ajutorul mamei mele care recent ne-a parasit. Am luat hotararea sa cumpar masina strict pentru placere si nu pentru prezenta calculatoarelor , modulelor , inchiderea centralizata , geamurile actionate electrice sau AC-UL ... lipsa unor chestii sofisticate ce imi permit o relaxare completa in concediu. A fost dragoste la prima vedere .. - 7 straturi de culoare printre care si rosu . - farurile *nici unul al masinii *. - plina de rugina , - chit cat incape sau… cat nu incape. 😊 Am fost la Baia-Mare cu trenul 12 ore jumate , apoi 2 ore cautand drumul si luand un ‘’ia-ma nene’’ pana in Somcuta Mare. In sfarsit mi-am intalnit vanzatorul. Mi-a prezentat frumos masina desi era un cotet de gaini . DA ! era cotetul de gaini . sau adapost de caini .. sau de soareci . chiar de toate cele 3 mentionate. S-a incadrat la cerintele mele. Pracic salivam , dar nu vroiam sa dau de inteles ca imi place.. Primul test drive. Troncane si *alte zgomote neidentificate*. De asemenea, nu avea toba sau o avea si ii lipseau bucati din ea. in fine. Am reusit sa cumpar masina cu 1300 lei . Masina avea si I.T.P. si asigurare. Bonus veneau si cei 3 litri de motorina intr-un bidon prin portbagaj. Sub masina se afla o patura de….resturi organice. I-am spus proprietarului ca o duc la Ploiesti. Vorbim de peste 500 de km, A crezut ca sunt nebun. Eu m-am fost la primarie am facut actele si am pornit la drum. Am ajuns pana la Cluj, unde a trebuit sa fac o pauza. De sub capota a inceput sa fumege. Acul ce indica temperature apei era trecut de nivelul maxim. (macar ala functiona 😊 ). De sub capota se contura sfios, o mare balta. 😊 Mi s-au inmuiat picioarele. Nu sunt mecanic. L-am sunat pe proprietar. I-am zis ce am patit. Mi-a zis sa ii strang un colier sa tai dintr-un furtunn si sa ii pun apa. Zis si facut. Am dat de o femeie la care parcasem din inertie chiar in fata portii. A iesit afara cu o capatana de gaina in mana si nitel stropita de sange . Mi-am facut curaj. i-am cerut un patent si un cutit. Eventual si o sarma daca avea. M-a ajutat saraca. Sa scape de mine mai mult. Ma plimbam in curtea ei ca la mine acasa. Mi-a aratat de unde iau tot. Apa, scule, sarma sau orice mai aveam eu nevoie. Zis si facut, Treaba reparata. Am continuat drumul cu frica. Circulam cu maximum 80 - 90 km/h in drum spre Ploiesti. Parbrizul matuit ingreuna vizibilitatea. Farurile bateau in pom si spre motor mai mult decat spre exterior . Eram aproape orb. Ma tineam dupa cel din fata mea. Am ajuns acasa. Furtunul a cedat din nou chiar cand am oprit motorul. a busit iar furtunul . fix in parcare. Am avut noroc. Sau poate ghinion, Ceasul era 23:30. Bezna de imi bagam degetele in ochi. Am lasat-o pe urmatoarea zi. Ca tot eram in concediu. Eram si extrem de oboist. 30 de ore de ne-somn pe ruta Ploiesti - Baia Mare – Somcuta – Cluj – Ploiesti. A doua zi am inceput ca orice om sanatos. DERATIZAREA. Am golit si am aruncat tot ce era distrus sau infect. Am pastrat cetava lucruri pe post de matrita sa pot sa imi fac din material nou plafon, fete de usi etc. A urmat un drum lung la tinichigerie cu ajutor din partea unor cunostinte ce imi stabilesc legatura cu un nene priceput. 2400 lei mana de lucru la tinichigerie si 600 lei vopsitul. Cu vopseaua mea, nimic mai simplu. 3 luni jumatate a durat operatiunea de tinichigerie. Omul era cam drojdier si ciubucar. Dar trecem cu vederea. Intre timp mi-am cumparat cam tot ce se putea cumpara . faruri , grile, toba , discuri , tamburi , frane , pivoti , amortizoare , distributie , ulei , filtre , antigel, Tot tot tot. Dupa 1 an de chin si montat piese m-am hotarat sa o inmatriculez. Gata. Am fost sa platesc si taxa auto. 4537 de lei. Dar ce puteam sa fac? Si acum ce numar sa ii pun? Deci sa fie PH…aaaaaahmm…PH…Gata! WOB. Da. WOB de la Wolfsburg. Locul unde s-a intamplat magia asta pe 4 roti. PH cat WOB ?...ar fi fain 01…dar o fi liber? Nu cred. Ajuns in fata ghiseului cu morcovul in fund cu tot cu iepure si de iepure atarnand un vanator, intreb: PH 01 WOB? **Da este! ** ! Ala e, il iau! Pe urma au urmat modificarile la interior si la exterior care si-au pus amprenta destul de bine pe masina. Am vrut sa stabilesc tematica.. Nu doar Golf1 rosu . Aveam o sumedenie de chestii in cap dar niciuna placuta. Intr-un final plimbandu-ma prin oras, am vazut cu rosu si alb. Coca-Cola scris pe un Mini-Market. Asta avea sa fie. Golf 1 Coca-Cola . A devenit destul de rapid cunoscut in oras. Am lucrat mult timp la ea. Ziua si noaptea. Eram parca conectat cu ea. Daca nu o vedeam o zi intram in depresie Investitia a fost maricica. La un moment dat ajunsese la 5000 de euro. Dar suma a continuat sa creasca. Am primit oferte decente. Aproximativ 5000-6000 euro. Dar masina nu o vand. Este facuta de mine, pentru sufletul meu. Asta a fost povestea masinutei mele. Sper ca v-am adus zambetul pe fata si v-am facut sarbatorile putin mai frumoase."

Dupa cum bine stiti, proiectul va fi disponibil in cateva ore la descarcat pe pagina mea de GTAInside.com
Va las mai jos o galerie foto cu acest proiect :)

Galerie foto:


Poze cu masina in realitate:




2 comentarii:

  1. Foarte tare , cand vei termina autospeciala de pompieri SMURD Iveco Daily?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Momentan acel proiect este anulat pana primesc anumite materiale :)

      Ștergere

Arata-mi ca ai 7 ani de acasa si exprima-te frumos inainte de a scrie un comentariu :)
PS: nu mai iau sugestii pentru un timp.