luni, 10 mai 2021

GreenStone Romania: Interviu Deus, unul dintre fondatorii comunitatii cu acelasi nume | Wippy's Garage interviews #1

 


Salutare. Acest articol face parte din noua serie Wippy's Garage Modding Interviews, o sectiune a blogului unde eu voi acorda cateva intrebari partenerilor mei, modderilor old school, etc.


1. Pentru cine nu te cunoaste, am sa te rog sa te prezinti.

"Sunt Deus, unul din cei 3 fondatori ai proiectului GreenStone, primul server de SAMP cu mapa noua, si care aduce o diferenta fata de sampul clasic."


2. Ce te defineste pe tine?

"Cred ca de mic, mi-a placut sa visez cu ochii deschisi, asemenea unui vizionar, si asta m-a ajutat in a imi acorda incredere in anumite priviinte."


3. Crezi in tine si in puterile tale de a schimba ceva?

"La intrebarea asta ma simt ca si cum as fi intrebat daca sunt super erou. Ei bine, nu stiu ce sa raspund, ramane sa vedem. Dupa mine, singura schimbare in lume care e cu adevarat importanta si are un efect, e cea care iti apartine tie. Nu degeaba, exista vorba aia, ca tu trebuie sa fi, schimbarea pe care vrei sa o vezi in lume."


4. Sa o incepem direct, esti fondatorul comunitatii GreenStone Romania. Ce te-a determinat sa deschizi aceasta comunitate?

"Ideea ii apartine lui R0cku, initial fiind RedStone, pentru 1-2 saptamani, dar am ajuns la conlcuzia ca trebuie ceva nou. R0cku e cel care a venit cu ideea de server pe launcher, modat, idee in care nu am crezut la inceput ca poate fi foarte bine aplicabila, dar in cele din urma, am realizat si eu ca o astfel de idee, e mult mai valoroasa decat un server obisnuit."


5. Ai incredere in echipa ta?

"Categoric, incredere am, pentru ca daca nu ar exista asta, nu ar mai fi in echipa. Desigur, cu timpul, increderea se poate pierde, e firesc, insa nu si in momentul de fata. "

6. Ce parere ai despre playerii comunitatii tale?

"Am pareri bune, si pareri mai putin bune. Problema in SAMP e ca marea majoritate sunt, sau se considera, egocentrici, si multi au probleme de asumare a responsabilitatii. Pana la urma e vorba de un joc, unde marea majoritate sunt minori, si nah, e firesc. Descopera ei cu timpul."


7. Ce schimbari majore, crezi tu, ca ai schimbat in domeniul servelor de SA:MP din Romania? 

"Cred ca am reusit sa creeam ceva intre SAMP si MTA, insa e mult mai mult de atat. Suntem primul server de SAMP romanesc care avem mapa noua, si chiar singurul. Suntem singurul server bazat pe launcher in acest moment, si de asemenea, odata cu updateul anterior, V3, suntem si singurul server fara limita in priviinta masinilor si a skinurilor. Practic devenim ceva cu totul nou. Iar proiectul continua sa se dezvolte, chiar daca e la inceput si nu exista aceea incredere pe care multi o ofera unui server obisnuit de SAMP, lucruriile vor evloua in cele din urma intr-un mod foarte rapid, iar atunci va fi bumul mult asteptat."


8. Ce te-a determinat sa ai aceasta ambitie de a schimba total experienta de joc?

"M-am saturat de SAMP-ul clasic. Si eu si R0cku. Nu multi sunt cei care impartasesc acest gand, dar sunt cativa. Multi s-au lasat de SAMP in catuarea a ceva nou sau din plictiseala, si admit, ca nu suntem inca nici noi perfecti, dar suntem un proiect de viitor in curs de dezvoltare. Consider ca viitorul SAMP-ului romanesc, in viitorul nu mult indepartat e verde, adica GreenStone. Ne dezvoltam treptat, si echipa de dezvoltare incepe sa creasca." 


9. Unde vei vedea comunitatea ta, atat cea de SA:MP cat si forumul, peste 2-3, 5 ani?

"Forumul nu are asa o importanta, dar serverul in sine, are. Daca serverul e ok, si forumul e ok. Sunt legate, dar mult mi-a important e cum e server ca sa stii cum e forumul. Legat de server in viitor, am avut urcari si coborasuri, care sunt firesc normale, si care ne ajuta sa studiem ceea ce isi doresc jucatorii. Nu vreau sa fac predictii pentru viitor, pentru ca asta ar insemna sa zic ce cred eu, nu si ce va fi. "


10. Ce doresti sa schimbi in mentalitatea generala a jucatorului de SA:MP?

"Sa joace jocul de placere si nu pentru bani, asa cum am vazut mai nou ca practica toti jucatorii. Chestia asta cu ''joc samp ca sa fac avere sa o vand'', consider eu, ca va duce la probleme in comunitatea de SAMP romaneasca. Si deja le face! Sunt multe chestii cu priviinta la mentalitati dar cred ca cel mai mult mi-as dorii sa fie asumati, sa isi asume responsabilitatea, si disciplinati. "


11. Ce parere ai despre echipa noastra Wippy's Garage?

"Cred ca parteneriatul nostru, nu e un parteneriat important doar pentru noi, ci un parteneriat important pentru SAMP-ul romanesc, care se va resimtii in urmatoarea perioada. Atunci cand mai multe echipe, spre exemplu echipa noastra a GreenStone, si echipa Wippy's Garage, incep sa colaboreze, pe baza unor interese comune, cred ca atunci incepe si SAMP-ul romanesc sa evolueze, de la clasic, la modern. Va fi poate destul de greu, si vom trece, cum am mai trecut, prin multe, dar am o vorba, pe care o ador : daca ar fi usor, toata lumea ar face-o!"



Vom avea cateva intrebari de la echipa ta:

Ionutmarian (atmin inaktiv) intreaba: Ce ai schimba in echipa administrativa?


"Acum pe moment nu imi vine un lucru care l-as schimba, dar cred ca daca ar fi, ar fi ceva legat de atitudine, de reactie. "

Cerbul intreaba: Ce moment al server-ului i s-a parut cel mai dificil de gestionat?

"Implementarea mapei noi, a fost cel mai dificil moment de gestionat. Au fost necesare sa fie luate decizii grele, si rapide."


Pe final, am sa te rog sa lasi un mesaj cititorilor de pe blogul nostru, dar si un mesaj celor ce vor sa se apuce de serverul GreenStone Romania!


"Hai cu un milion de descarcari la Wippy pe GTAINSIDE! Toate bune! ;) "


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Arata-mi ca ai 7 ani de acasa si exprima-te frumos inainte de a scrie un comentariu :)
PS: nu mai iau sugestii pentru un timp.